top of page
תמונת הסופר/תשרית גבאי שיווק דיגיטלי

התקנת מערכת סולארית ביתית

עודכן: 10 במאי 2023


עם עליית הפופולאריות של האנרגיה המתחדשת בשנים האחרונות, יותר ויותר בעלי בתים ואנשים פרטיים פונים להתקנה של מערכות סולאריות על מנת להפעיל את בתיהם בצורה נקייה, יעילה וזולה יותר. מערכת סולארית ביתית מציעה יתרונות רבים, כולל הפחתת עלויות האנרגיה, הגדלת ערך הנכס והפחתת השימוש בחומרים מזיקים לסביבה, שפוגעים באיכות הסביבה. ההחלטה לעבור למערכת סולארית ביתית היא החלטה מורכבת, מפני שהיא דורשת אקטיביות, אסרטיביות והתגברות על חשש ראשוני של ביטול דבר מוכר. עם זאת, כאשר יודעים לאן נכנסים ועושים זאת עם אנשי המקצוע הטובים והנכונים ביותר, התהליך הופך לקל במיוחד.


ההחלטה המתבקשת עם התקנת מערכת סולארית ביתית


כדי לקבל את ההחלטה, שהיא נכונה ללא כל עוררין, ואפילו מתבקשת בעולם של היום, חשוב להבין את ההשלכות וכיצד מבוצעת התקנת מערכת סולארית ביתית בצורה נכונה. התהליך הוא יחסית איטי, ויש כמה אתגרים בדרך, אך ביצוע של שלב אחר שלב בצורה נכונה, יספק לכם תוצאה נהדרת, נקייה וזולה יותר. אין זה נמנע שכבר בעתיד הקרוב נראה הרבה יותר מערכות סולאריות ביתיות בבתים פרטיים, בבנייני מגורים, במחסנים ואפילו בבנייני משרדים, אשר משרתים עסקים גדולים. אז איך זה עובד?


הערכה ראשונית


תהליך התקנת מערכת סולארית ביתית מתחיל בדרך כלל הערכה של שמאי מקצועי, אשר מבקר בבית כדי לקבוע את המיקום הטוב ביותר עבור הפאנלים הסולאריים. השמאי מעריך את מצב הגג של המבנה וקובע את גודל המערכת הדרושה כדי לענות על צורכי האנרגיה שלכם. השמאי יכול לבדוק כל סוג של מבנה או נכס, ויודע לעבוד גם במבנים המורכבים והבעייתים ביותר. לכל מבנה יש פתרון, גם אם הוא כולל שיפוץ קל.


עיצוב וקבלת היתרים להתקנת מערכת סולארית ביתית


בשלב הבא, ובהתבסס על המידע שנאסף במהלך ההערכה הראשונית של השמאי, מעצב מקצועי יצור עיצוב למערכת הסולארית שלכם. עיצוב זה ייקח בחשבון את מספר הפאנלים הדרושים בנכס, מיקום הלוחות והחיווט הנדרש לחיבור הפאנלים למערכת החשמל בביתכם. לאחר מכן, עוד לפני שניתן להתחיל בהתקנה של המערכת הסולארית במבנה, יהיה עליכם לקבל את כל ההיתרים הדרושים מהממשלה. זה עשוי לכלול בין היתר, היתר של בנייה והיתר חשמל. חשוב לזכור שבישראל, חברת החשמל משתמשת בחשמל שאתם מייצרים וגם מתגמלת אתכם על כך, כך שהאישור והחיבור למערכת החשמל של חברת חשמל הוא קריטי לרווחים שלכם.



התקנת מערכת סולארית ביתית
התקנת מערכת סולארית ביתית


לנטר ולהבין את היתרונות של מערכת סולארית


התקנה של מערכת סולארית ביתית אורכת בדרך כלל מספר ימים, תלוי בגודל המערכת ובמורכבות ההתקנה. במהלך תקופה זו, הפאנלים הסולאריים יורכבו על הגג שלכם ויחוברו למערכת החשמל בביתכם. לאחר התקנת המערכת הסולארית במבנה, היא תחובר למערכת ניטור המאפשרת למשתמש לעקוב אחר הביצועים שלה ולראות כמה אנרגיה היא מפיקה. זוהי דרך מצוינת לראות את היתרונות של ההשקעה שלכם ולנטר את החיסכון באנרגיה שלכם בצורה נכונה.



התקנת מערכת סולארית
התקנת מערכת סולארית




לא האם להתקין מעכרכת סולארית ביתית – אלא מתי


מערכות סולאריות ביתיות מהוות השקעה מצוינת עבור בעלי בתים המעוניינים להפחית את עלויות האנרגיה שלהם ואת השפעתם על הסביבה. עם תמריצים ממשלתיים, הנחות וזיכוי מס, עלות התקנת מערכת סולארית הפכה בשנים האחרונות למשתלמת יותר, מה שהופך אותה להשקעה חכמה עבור בעלי נכסים רבים, ולאו דווקא בשוק הבתים הפרטיים, אלא גם בעסקים, בנייני מגורים ואפילו מחסנים וחממות. לכן, אם אתם שוקלים לבצע התקנת מערכת סולארית ביתית חשוב לעבוד עם אנשי מקצוע שיוכלו ללוות אתכם בתהליך ולוודא שהמערכת שלכם מותקנת בצורה נכונה. עם היתרונות הרבים של אנרגיה סולארית, זו לא שאלה של האם כדאי, אלא שאלה של מתי צריך לעשות זאת.


Comments


bottom of page