top of page
תמונת הסופר/תשרית גבאי שיווק דיגיטלי

כמה עולה להתקין מערכת סולארית

עודכן: 10 במאי 2023


התקנה של מערכת סולארית יכולה להיות השקעה מצוינת עבור הבית או העסק שלכם, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה סביבתית. אנרגיה סולארית היא מקור מתחדש של אנרגיה, שיכול לעזור לכם גם להוריד את זיהום האוויר שאתם מייצרים וגם לחסוך לכם כסף על חשבונות החשמל שלכם. עם זאת, עלות התקנת מערכת סולארית יכולה להשתנות מאוד בהתאם למספר גורמים, אליהם כדאי מאוד לשים לב, וגם מדובר בעלות ראשונית גבוהה יחסית. עם זאת, התשואה גם כן גבוהה, והתקנת המערכת היא מאוד כדאית מהרבה סיבות.

החישוב הנכון של מערכת סולארית

מערכות סולאריות מגיעות בכמה גדלים שמייצרים תפוקה שונה. המטרה היא להתקין מערכת שתחזיר את ההשקעה בה כמה שיותר מהר, ולכן, חשוב לעשות את החישוב הנכון. התאמת המערכת ללקוח, בדגש על תשואה נכונה, זה המפתח להצלחה. כמובן שאחד הגורמים העיקריים המשפיעים על עלות מערכת סולארית הוא גודל המערכת. ככל שהמערכת גדולה יותר, כך היא תעלה יותר. גודל המערכת שאתם צריכים יהיה תלוי במספר גורמים, כולל צריכת האנרגיה שלכם, גודל הגג וכמות אור השמש שהאזור של הנכס מקבל.

סוג הפאנלים סולארים

גורם נוסף שמשפיע על עלות מערכת סולארית הוא סוג הפאנלים שתבחרו. ישנם סוגים רבים ושונים של פאנלים סולאריים, כאשר לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו. לוחות מסוימים יעילים יותר מאחרים, מה שאומר שהם יכולים להפיק יותר כוח עבור אותה כמות של אור שמש. עם זאת, לוחות יעילים יותר יכולים להיות גם יקרים יותר. צריך לקחת הכל בחשבון ולהבין שההשקעה הראשונית עשויה להיות גבוהה מאוד, אך ניתן להחזיר את ההשקעה בטווח של 5-8 שנים, תלוי במערכת ובעבודה הנכונה מול חברת החשמל.

תמריצים ורווחים

צריך לזכור שגם המדינה מתמרצת את הציבור להתקין מערכות סולאריות, וגם חברת החשמל מוכנה לשלם על החשמל שאתם מייצרים. לכן, העלות הגבוהה יכולה להימחק בתוך כמה שנים בלבד, ואז אפשר לייצר רווח גבוה מאוד, שמתבטא גם בחשבון החודשי וגם בעליית ערך הנכס. לכן, חשוב להבין שהשקעה במערכת נכונה, תביא להרבה מאוד יתרונות כלכליים.



 מערכת סולארית
מערכת סולארית



מיקום וסוג הגג להתקנת פנאלים סולאריים

מיקום הבית או העסק יכול גם כן להשפיע על העלות של מערכת סולארית, וגם הזווית של חדירת אור השמש, שכן לכל אלמנט יש משמעות על היכולת שלכם לייצר חשמל ורווח. לבסוף, תהליך ההתקנה עצמו יכול להשפיע גם הוא על העלות של מערכת סולארית. אם הגג של הנכס קשה לגישה, או אם לבית או לעסק שלכם יש דרישות מיוחדות, תהליך ההתקנה עשוי להיות מורכב יותר ולכן יקר יותר.

אז כמה זה עולה לנו להתקין מערכת סולארית ?

באופן כללי, העלות של מערכת סולארית יכולה לנוע בין כ-40 אלף שקלים ליחידת מגורים קטנה ועד למעלה מ-400 אלף שקל עבור מערכת מסחרית גדולה שמכסה נכס גדול. עם זאת, החיסכון שתוכלו להשיג באמצעות אנרגיה סולארית יכול להיות משמעותי לאורך זמן, מה שיכול להפוך את ההשקעה הראשונית לכדאית, למרות המחיר המרתיע. כאמור, את ההחזר אפשר לקבל בתוך מספר שנים בודדות, ולאחר מכן, הרווח הוא נקי ומרשים.




 מערכת סולארית
מערכת סולארית


להתייעץ עם אנשי המקצוע בתחום מערכות סולאריות

כדי לקבל הערכה מדויקת יותר לגבי עלות התקנת מערכת סולארית לבית או לעסק, עדיף להתייעץ עם חברה מקצועית המתקינה מערכות סולאריות בבתים. החברות האיכותיות הללו יכולות לעזור לכם להעריך את צרכי האנרגיה, הגג והנכס שלכם, ולהמליץ לכם ​​על סוג המערכת הטובה ביותר עבור הצורך הספציפי של הלקוח. בסופו של דבר, יהיה צורך לקבל החלטה מושכלת האם אנרגיה סולארית היא הבחירה הנכונה עבורכם, וברוב המקרים התשובה היא כן.



Comments


bottom of page