top of page
תמונת הסופר/תשרית גבאי שיווק דיגיטלי

מערכת סולארית ביתית מחיר

עודכן: 10 במאי 2023

מערכות סולאריות ביתיות הן מערכות מתקדמות שמביאות איתן בעיקר יתרונות רבים במגוון תחומים. הסיבה שהן לא כל כך נפוצות, בינתיים, בישראל, הוא חוסר מידע והיעדר אסרטיביות מצד אנשים. אנשים שכן מבינים את היתרונות ורוצים לעשות את הצעד, יודעים שאחד הדברים שיש לקחת בחשבון זה את העלות הראשונית אל מול פוטנציאל החיסכון העתידי.

היתרון - חיסכון של התקנת מערכת סולארית ביתית

היתרון הכי גדול במערכות סולאריות ביתיות הוא כמובן החיסכון שהמערכות הללו מייצרות לאורך זמן. עם זאת, יש כמובן את נושא עלות ההתקנה והתחזוקה שיש לקחת בחשבון, והבחירה במערכת הנכונה לצרכים שלכם היא קריטית. ישנו מגוון רחב של מערכות סולאריות ביתיות, וטווחי המחירים עשויות להשתנות משמעותית במחיר, בהתאם למספר גורמים, כגון גודל המערכת, מיקום ועלויות ההתקנה.

הפקטור המשמעותי - גודל המערכת סולארית

הפקטור המשמעותי ביותר בעלות של המערכת הוא הגודל שלה. ככל שהמערכת גדולה יותר, כך היא תהיה יקרה יותר. גודל המערכת הסולארית שתזדקקו לו יהיה תלוי בצרכי האנרגיה של הבית ובכמות שטח הגג הפנוי. בית גדול יותר עם צריכת אנרגיה גבוהה ידרוש מערכת גדולה יותר כדי לענות על צרכי האנרגיה שלו, בעוד בית קטן יותר עם צריכת אנרגיה נמוכה יזדקק למערכת קטנה יותר בהגדרה. כאשר בודקים לגבי מערכת סולארית ביתית מחיר ועלויות, יש להתייחס גם למיקום של הנכס שלכם. כמות אור השמש שהנכס מקבל יכולה להשפיע על היעילות של הפאנלים הסולאריים, ולכן, בתים באזורים שטופי שמש עשויים לדרוש מערכת קטנה יותר כדי לייצר את אותה כמות חשמל כמו מערכת גדולה יותר באזור מוצל יותר.

תמריצים והחזרים של מערכות סולאריות ביתיות

בנוסף, במדינת ישראל יש רווח נוסף המגיע מחברת החשמל והמדינה. המדינה מציעה תמריצי מס שונים שנועדו לעודד אנשים להתקין את המערכות הסולאריות. בנוסף, בחברת החשמל יכולים גם לשלם למשתמשים על עודפי ייצור חשמל, ובכך לייצר רווח לכל המעורבים. חשוב לציין שעלויות התקנה של מערכת סולארית ביתית יכולה להשתנות בהתאם למורכבות ההתקנה. גורמים כמו סוג הגג, כיוון והצללה יכולים כולם להשפיע על תהליך ההתקנה ולהגדיל את העלות הכוללת. בנוסף, עלות העבודה והציוד עשויה להשתנות בהתאם למתקין שנבחר לעשות את העבודה, ולכן, חשוב לעשות את המחקר ולבחור במתקין בעל מוניטין עם ניסיון בהתקנת מערכות סולאריות.



מערכת סולארית ביתית
מערכת סולארית ביתית

התקנת מערכת סולארית ביתית - אז כמה זה עולה לנו?

העלות של מערכת סולארית ביתית יכולה לנוע בין 30 או 40 אלף שקלים במקרה של מערכת בסיסית וקטנה, ועד כ-100 אלף שקלים למערכות המתקדמות והמשוכללות יותר, וזאת בהתאם לגורמים והמשתנים המאפיינים את הנכס ואת המיקום שלו. עם זאת, חשוב לציין כי העלות של מערכות סולאריות ירדה משמעותית בעשור האחרון, שכן הן הפכו לזמינות יותר, עלות הייצור וההתקנה ירדה כי המורכבות של הייצור ירדה, ובאופן כללי, המדינה וחברת החשמל מתמרצות את הציבור להתקין את המערכות הללו, לטובת כל המעורבים בדבר. חשוב להגיד שגם לנוכח העלות הראשונית המאיימת, מדובר בהשקעה נכונה וטובה לטווח ארוך.



מערכת סולארית ביתית
מערכת סולארית ביתית

עלויות משתנות בהתאם למציאות של מערכות סולאריות ואנרגיה

כאמור, עלות מערכת סולארית ביתית יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים כגון גודל המערכת, מיקום ועלויות ההתקנה. העלות הראשונית היא מאוד מאיימת נכון לעכשיו, ואנשים רבים כלל לא מבינים האם ניתן להתקין את המערכת בבתים שלהם. ובכן, אין כל ספק שהמערכות הללו יצברו תאוצה בשנים הקרובות, ובנוסף, הן ילכו וישתכללו. המחיר שלהן יירד, וצריך לזכור שבגלל עלות תחזוקה נמוכה מאוד, לצד תמריצים ממשלתיים והחזרי כספים מחברת החשמל, ההשקעה הראשונית תחזיר את עצמה במהרה. הצטרפו לעתיד



מערכת סולארית ביתית
מערכת סולארית ביתית



והתקינו מערכת סולארית בבית, כדי לחסוך יותר בטווח הארוך.

Comments


bottom of page