top of page
תמונת הסופר/תשרית גבאי שיווק דיגיטלי

תחזוקה מערכות סולאריות מסחריות

עודכן: 10 במאי 2023


יותר ויותר עסקים פונים בשנים האחרונות לאופציה של אנרגיה סולארית כדי להשיג שתי מטרות עיקריות: להפחית את זיהום הסביבה שהם מייצרים ולחסוך בעלויות האנרגיה. בתור בעל עסק מודרני, חיוני להבין את החשיבות של התקנה של מערכת סולארית עבור העסק, וגם את המשמעות של תחזוקה לאורך זמן. תחזוקה שוטפת של מערכות סולאריות מסחריות מבטיחה שהמערכת שלכם פועלת ביעילות מקסימלית, ועוזרת למנוע תיקונים יקרים וזמני השבתה. זאת במקביל לעובדה שהמערכת פשוט חוסכת כסף, ולא פולטת רעל החוצה.


צריך לדעת לתחזק מערכות סולאריות מסחריות


תחזוקה של מערכות סולאריות מסחריות היא מורכבת יותר מתחזוקה של מערכות בבתים פרטיים. לרוב מדובר במערכות גדולות ומורכבות יותר, שכוללות יותר חלקים. לכן, בתור בעל עסק, צריך להציב אדם שאחראי על התחזוקה הבסיסית, ולדאוג שמגיע איש מקצוע כדי לבצע ביקורת לפחות אחת לשנה. מערכת סולארית מסחרית היא מערכת שיכולה לחסוך הרבה כסף ולהביא הרבה יתרונות לעסק, אך צריך לדעת לתחזק אותה. הנה כמה טיפים לתחזוקה של מערכות סולאריות מסחריות.


ניקיון בסיסי של מערכות סולאריות מסחריות


חשוב מאוד לבצע ניקוי של המערכת באופן קבוע. בדיוק כמו עם מערכת סולארית לבתים פרטיים, ניקוי קבוע הוא חיוני כדי לשמור על יעילות הפאנלים הסולאריים של המערכת. אבק ופסולת יכולים להצטבר על הפאנלים, ולהפחית את היעילות והתפוקה שלהם. מומלץ לנקות את המערכת באופן קבוע עם מטלית רכה או מגב ומים, וייתכן שיהיה צורך בניקוי יסודי יותר עבור לוחות מלוכלכים במיוחד. כאמור, בעסק גדול עם מערכת גדולה, יש צורך באנשים שיבצעו את העבודה הזו על בסיס שבועי.


ניטור ובדיקת חיווטים של מערכות סולאריות


כדי להבין את ביצועי המערכת לאורך זמן, יש לנטר את מערכת ההפעלה. ניטור קבוע של ביצועי המערכת הסולארית יכול לעזור לזהות בעיות פוטנציאליות לפני שהן הופכות לבעיות משמעותיות. יש להשתמש בתוכנת ניטור כדי לעקוב אחר תפוקת המערכת לאורך זמן ולהשוות אותה לנתונים היסטוריים. כל ירידה משמעותית בתפוקה יכולה להצביע על בעיה במערכת, ולהצריך תיקון ייעודי. בנוסף, יש לבדוק את החיווט והחיבורים של המערכת באופן סדיר. בדיקות סדירות של החיווט והחיבורים במערכת הסולארית יכולות לסייע במניעת בעיות חשמל. יש לבדוק את כל החיבורים החשמליים ולוודא שהם מאובטחים וללא קורוזיה. חיבורים רופפים או נזק לחיווט עלולים לגרום לבעיות חשמל, במה שעלול להוביל לתיקונים יקרים.





 מערכות סולאריות מסחריות
מערכות סולאריות מסחריות


בדיקת מהפך ובדיקה תקופתית


בדיקה של המהפך היא גם כן קריטית בתחום התחזוקה. המהפך הוא מרכיב קריטי במערכת הסולארית, שכן הוא ממיר את כוח ה-DC שנוצר על ידי הפאנלים למתח AC שניתן להשתמש בו כדי לייצר חשמל. יש לבדוק את המהפך באופן קבוע לגבי נורות אזהרה או הודעות שגיאה, אשר מצביעות על בעיות, שמצריכות הזמנה של איש מקצוע. בתחזוקה של מערכת סולארית ניתן לבצע משימות תחזוקה באופן יזום על ידי בעל העסק או מי מטעמו, אבל לא הכל אפשר לעשות לבד. חשוב להזמין תחזוקה מקצועית למערכת האנרגיה הסולארית אחת לכשנה. מתקין מערכות סולאריות מקצועי יכול לבצע בדיקה מקיפה של המערכת, כולל הפאנלים, החיווט, החיבורים והמהפך, והם יכולים לזהות כל בעיה ולבצע כל תיקון או החלפה של אלמנטים במערכת, כדי לדאוג שהיא תעבוד בצורה מושלמת.



 מערכות סולאריות מסחריות
מערכות סולאריות מסחריות


חיסכון ויעילות לאורך זמן עם מערכת סולארית מסחרית

תחזוקת מערכת סולארית מסחרית היא קריטית עבור בעל עסק, וזאת במטרה להבטיח שהיא תפעל בצורה יעילה לאורך זמן. ניקוי שוטף, ניטור ביצועים, בדיקת חיווט וחיבורים, בדיקת המהפך ובדיקה תקופתית הם כולם חשובים כדי לשמור על תפקוד תקין של המערכת. עם תחזוקה נכונה, מערכת האנרגיה הסולארית המסחרית שלכם יכולה לספק אנרגיה נקייה ומתחדשת לעסק במשך שנים רבות, ולעזור לייצר חיסכון משמעותי.


Comments


bottom of page