top of page
תמונת הסופר/תשרית גבאי שיווק דיגיטלי

תחזוקה מערכת סולארית לבתים פרטיים

עודכן: 10 במאי 2023

ככל שיותר אנשים הופכים מודעים לסביבה ומבינים שיש ערך לאלמנטים ירוקים, ולבטח כאלו שמייצרים חיסכון, השימוש באנרגיה סולארית הפך פופולרי יותר ויותר. אנרגיה סולארית היא אופציה מצוינת לבעלי בתים פרטיים המעוניינים לייצר חיסכון משמעותי בצריכת החשמל שלהם וגם להוריד את רמת זיהום האוויר שהם מייצרים. עם זאת, כמו כל מערכת חשמלית אחרת, מערכת אנרגיה סולארית דורשת תחזוקה איכותית כדי להבטיח שהיא פועלת בצורה יעילה ואפקטיבית.

מעורבות בסיסית עם תחזוקה של מערכת סולארית

התחזוקה של מערכת סולארית לבתים פרטיים היא פשוטה יחסית, אך כן דורשת מעורבות בסיסית של בעל הנכס. יש כמה טיפים שחשוב לבצע על מנת למקסם את פעילות המערכת, להאריך את חייה ולגרום לה להחזיר את ההשקעה בה. מערכת סולארית היא עדיין לא כל כך נפוצה בישראל, אז חשוב להכיר את המשמעות של ההתקנה שלה ולראות אם גם אתם יכולים לבצע את הפעולות הבסיסיות הללו, שמשמרות מערכת איכותית מאוד שמייצר חיסכון ושומרת על הסביבה.

ניקיון קבוע של מערכת סולארית לבתים פרטיים

אחד הדברים הראשונים שצריך לעשות כדי לתחזק מערכת סולארית לבתים פרטיים היא ניקוי קבוע. פאנלים סולאריים צריכים להישמר נקיים כדי לפעול ביעילות מרבית. לוחות מלוכלכים או מאובקים יכולים להפחית את כמות אור השמש שהם סופגים, מה שמשפיע על התפוקה שלהם. ניקוי שוטף חיוני כדי להבטיח שהפאנלים מתפקדים בצורה הטובה ביותר. כדי לנקות את הלוחות, אפשר להשתמש במטלית רכה או במגב כדי להסיר לכלוך, אבק או פסולת. אפשר גם להשתמש בצינור כדי לשטוף לכלוכים מאסיביים יותר, אך עם זאת, חשוב להימנע משימוש בכימיקלים קשים או חומרים שוחקים מכיוון שהם עלולים להזיק ללוחות.

בדיקת נזק ומצבר של מערכות סולאריות

בדיקת נזק תקופתית היא גם כן חשובה. פאנלים סולאריים מיועדים לעמוד בתנאי מזג אוויר קיצוניים, אך הם אינם בלתי ניתנים להריסה. חשוב לבדוק את הפאנלים הסולאריים באופן קבוע עבור כל נזק או ליקוי. יש לחפש אחר סדקים, שריטות או סימנים אחרים של בלאי. אם אתם מבחינים בנזק כלשהו, ​​פנו לאיש מקצוע על מנת לבצע תיקון או החלפה של הפאנל. בנוסף, חשוב לבדוק את הסוללה. אם מערכת האנרגיה הסולארית מחוברת למצבר, חשוב לנטר את המצבר באופן קבוע. בדקו את רמת הטעינה של הסוללה כדי לוודא שהיא טעונה במלואה ומתפקדת כהלכה. סוללות עלולות להתקלקל עם הזמן, לכן יש להחליף אותן במידת הצורך.

גבירותיי ורבותיי - מהפך מערכת סולארית לבתים פרטיים

אחד המרכיבים החשובים במערכת סולארית הוא המהפך. המהפך ממיר את כוח ה-DC שנוצר על ידי הפאנלים הסולאריים לכוח AC שניתן להשתמש בו כדי לייצר חשמל לנכס. אם המהפך אינו פועל כהלכה, מערכת האנרגיה הסולארית לא תפעל כראוי. יש לבדוק את המהפך באופן קבוע לגבי נורות אזהרה או הודעות שגיאה. אם ישנן בעיות במהפך, גם כאן יש לפנות לאיש מקצוע כדי שיגיע לטפל בבעיה.




מערכת סולארית לבתים פרטיים
מערכת סולארית לבתים פרטיים

אנשי מקצוע לתחזוקה של מערכת סולארית

עד כאן התעסקנו בתחזוקה מערכת הסולארית, אך אחת לתקופה יש לזמן תחזוקה מקצועית. מתקין מערכת סולארי מקצועי צריך לבצע בדיקה מקיפה של המערכת, לרבות הפאנלים, הסוללה והמהפך. אנשי המקצוע הללו יכולים לזהות כל בעיה ולבצע כל תיקון או החלפה הדרושים ולכן, יש לזמן אותם בערך אחת לשנה לביקורת כללית.



מערכת סולארית לבתים פרטיים
מערכת סולארית לבתים פרטיים

מערכת סולארית יעילה לאורך זמן

תחזוקת המערכת הסולארית הביתית היא חיונית על מנת להבטיח שהיא יעילה ופונקציונאלית. ניקוי שוטף, בדיקת נזקים, ניטור הסוללה והמהפך והזמנת תחזוקה מקצועית אחת לשנה הם כולם אלמנטים חשובים שנועדו כדי לשמור על תפקוד תקין של מערכת האנרגיה הסולארית בנכס. עם תחזוקה נכונה, מערכת


אנרגיה הסולארית יכולה להיות יעילה לאורך זמן ולהאריך חיים בצורה משמעותית.

Comments


bottom of page